FENTANYL II DOODSOORZAAK NR. I IN AMERIKA

 Als je beroemd bent, kun je van je dokter alle pillen krijgen die je wilt. Op recept. Drie slachtoffers van fentanyl. Die mannen hadden nog kunnen leven als ze een dokter met een geweten hadden gehad. 



Ik heb al eerder over de drug Fentanyl geschreven. Het komt oorspronkelijk uit China, is 50 x sterker dan heroine. Werd gebruikt voor narcose. Een pilletje is genoeg om een olifant te vellen.

Er sterven in Amerika 200 personen per dag aan.
Ik luisterden naar vier Amerikaanse deskundigen. Je kunt natuurlijk zeggen: ik hou me verre van fentanyl. Maar de nieuwe ontwikkeling is: het wordt gemengd met cocaine, XTC en zelfs pijnstillers. Er was een meisje dat kiespijn had. Een vriend van haar had een sterke pijnstiller bij zich. Meisje dood. Het is zelfs genoeg om in de buurt van het spul te komen. Er was een baby, iemand in huis had fentanyl bij zich. Baby dood. Van het inademen van het gif, neem ik aan.
Ik ken mensen die online een slaapmiddel bestellen. Zonder recept van de dokter. Illegaal. Fluitje van een cent. Tot voor kort kon je van een fout middel behoorlijk ziek worden of 48 uur buiten westen raken. Nu moet je ervan uitgaan dat er een grote kans is dat het vermengd is met fentanyl. Het spul was ook de doodsoorzaak van Tom Petty, Michael Jackson en Prince.
Gisteren zag ik een jonge advocaat met zijn vriendin die dachten een peppilletje te nemen. Man dood en de vriendin wordt van moord beschuldigd.
En het is natuurlijk ook al in Nederland in de omloop. Dus heb je pubers in huis die met drugs willen experimenteren. Ze hebben de kans dat ze per ongeluk fentanyl naar binnen krijgen. Gegarandeerd dood. Ik weet niet eens zeker of hash en wiet nog veilig zijn. Dus houd het in godsnaam bij een recept van de dokter.
In Amerika is het een epidemie en doodsoorzaak nummer 1. Voor jong en oud, alle rangen en standen. En alles dat Amerika gisteren uitpoepte, spoelt vandaag bij ons aan.
Er is geen tegengif en reanimatie werkt niet. Het Nieuwe Gevaar.

Reacties