DE DDT BUS

 Gisteren keek ik naar een podcast van de comedian Neal Brennan. Zijn gast was de comedienne Kathy Griffin. Kathy kan nogal luid schreeuwen. Ze groeide op met functionerende, alcoholische ouders. Die deden niets anders dan schreeuwen. Ze had ineens een hogere stem.

Ze vertelde dat ze vijf jaar geleden een gephotoshopt plaatje van zichzelf op Twitter plaatste met in haar hand het afgehakte hoofd van Donald Trump. Dat is net zoiets als zeggen dat je een bom bij je hebt als je het vliegtuig instapt. Ze kreeg gelijk de FBI op haar dak, een vliegverbod en doodsbedreigingen. De telefoon ging ook niet meer over. Niemand wilde zich nog met haar associeren.  Ondertussen werd ze ook nog gediagnostiseerd met longkanker. Ze zei: 'Ik heb nooit gerookt. Ik denk dat ik het overgehouden heb van de DDT bus uit mijn jeugd.' Zestig jaar geleden kwam de DDT bus in elke Amerikaanse wijk om muggen te bestrijden die malaria verspreiden.  De kinderen dansten in de wolk gif die achteruit de wagen kwam. 


Er was een halve long bij haar verwijderd en de chirurg had per ongeluk haar stembanden beschadigd. Verder was ze genezen verklaard. Ze was zo gehaat in Amerika. Haar buren stonden aan de rand van hun tuin elke dag pesterig: 'Kathy, Kathy' te roepen en overal waar ze kwam werd ze in haar gezicht gespuugd. De enige steun die ze kreeg was van de homo gemeenschap. Het stof was gedaald en ze gaat weer op tournee. Ze is wel onder behandeling van zeven therapeuten. Ze kreeg EMDR, een anti-traumabehandeling. Tegenwoordig gebruikt men ook magische paddestoelen tegen mentale aandoeningen.

Neal Brennan zei dat hij ook een paar keer de magic mushroom therapie had gehad. Dat moet onder streng toezicht. Hij was altijd atheist maar dankzij de hallucinerende ervaringen stond hij in contact met God.

Ik had al eerder over deze behandeling gelezen. Die wordt voornamelijk gebruikt bij mensen die terminaal ziek zijn en een vreselijke doodsangst hebben. De paddestoelen halen, als het ware, je ego weg. Dat schijnt een enorme opluchting te zijn.

Ik heb eens een paar ziekenhuizen geschreven of zij magic mushrooms tegen PTSS gebruiken maar in Nederland zit dat nog in de experimentele fase. In Frankrijk is de behandeling wel gelegaliseerd. 

Het schijnt dat je ego je voornamelijk in de weg zit. Schakel je die uit dan kan niets je meer deren. Het zou iets voor politieke leiders zijn. Waarom begint Poetin een oorlog? Zijn opgeblazen ego. Waarom doden extremistische islamieten? Hun ego is gekwetst. 


.

Je moet alles dat je overkomt eenvoudigweg niet persoonlijk opvatten. Zo simpel is dat. Volgens mij is het te leren; je ego uitschakelen= vrede op aarde.

Het was vanochtend verrekte koud dus deed ik mijn oranje winterjas aan met mijn Puma sneakers ontworpen door Rihanna. Als ik er goed uitzie, streelt dat waarschijnlijk mijn ego.

Reacties