EISEN

 Ik had eens een vriend die altijd vroeg, als ik de deur uitging: 'Kom je langs de Dappermarkt, kun je dan een fietsventieltje voor me mee nemen.' Of: 'Ga je naar de bibliotheek, zou je dan dit geschiedenisboek voor me willen opzoeken.' Eerst deed ik dat braaf terwijl ik eigenlijk gewoon over het Waterlooplein wilde wandelen. En als ik dan thuis kwam: 'Wat eten we?'. Weet ik veel, verzin maar wat. Maar we hebben niets in huis. Dan ging ik boodschappen doen en maakte thuis pasta met een saus. ' Het is niet zout genoeg.' En: 'Kan jij even koffie voor me maken, je staat toch bij het fornuis.' En zo ging het maar door. Eerst wil je graag iets voor iemand doen tot je merkt dat het nooit genoeg is. 'Er stinkt iets in de koelkast. Dat moet je toch beter in de gaten houden.' 

Op een gegeven moment zei ik: 'Ik had net zo goed bij mijn ouders kunnen blijven wonen. I only say this once: ik neem geen opdrachten meer aan.' Op een dag zei hij: 'Ik moet met het openbaar vervoer maar ik heb geen kaartje.' Ik sprong uit mijn vel. 'Doe godverdomme toch niet altijd zo hulpeloos.' Sommige mensen zijn niet tevreden te stellen. En wat nog erger is, hoe je je ook uitslooft om het hen naar de zin te maken, ze hebben alleen meer eisen en zullen je nooit waarderen. Het wordt een persoonlijkheidsstoornis genoemd. 'De wereld draait om mij en de hele wereldbevolking is er om mij te dienen.' En als het fout gaat is het altijd iemand anders schuld. En je gaat nog aan jezelf twijfelen ook: misschien ben ik niet tolerant genoeg. Dat heet, dacht ik, gaslighting. Je weet niet wat je overkomt omdat jezelf niet zo bent en altijd rekening houdt met een ander. Dat is normaal.

De stoornis is onbehandelbaar want 0,0 zelfinzicht. Een gesprek is discussiëren met de advocaat van de duivel. 

Ik heb nog nooit eerder iemand meegemaakt die zijn hele omgeving zo geconditioneerd had om zijn vuile werk op te knappen zonder ook maar een bedankje. Je kon zelfs nog een grote bek krijgen. Het enige dat je kunt doen is wegwezen want de man heeft een blinde vlek en waant zich God. De patient krijgt je zo ver dat je aan je eigen verstand begint te twijfelen.

We hebben nu een hele bevolkingsgroep geïmporteerd met een narcistische persoonlijkheid. Alleen maar eisen, het is nooit goed genoeg en als je weigert ben jij een racist. Dat is ook gaslighting.

En ja hoor, we zijn weer een stapje dichter bij de islamisering van Nederland. De islamitische broederschap heeft weer doorgedramd. Boa's mogen een hoofddoekje dragen. Volkomen onacceptabel in onze seculiere maatschappij.



Ik betwijfel of moslims weten wat een seculiere samenleving betekent. Ja, je mag geloven wat je wilt. Maar belast andere mensen daar niet mee. Moslims zijn de enige geloofsgroep die eisen dat de rest zich aan hen moet aanpassen.
Voor de vorm worden er keppeltjes en kruizen bij gehaald. Wanneer zie je nu een keppeltje? Als iemand naar de tempel gaat.
Moslims duwen hun geloof door onze strot en daar ben ik niet van gediend. Vrijheid van godsdienst betekent dat je mag geloven wat je wilt. Voor mijn part geloof je in kaboutertjes of ruimteschepen. Maar val anderen daar niet mee lastig. Als je een uniform draagt zoals de BOA's moet je neutraal overkomen.
Altijd een uitzonderingspositie eisen, altijd andersdenkenden belasten met jouw religieuze overtuigingen.
Seculair, neutraal. In plaats van moslims een les maatschappijleer te geven, zwicht men altijd voor hun eisen. Steeds weer een klein hapje uit onze vrijheid. BOA's met een hoofddoekje, belachelijk. En volkomen onacceptabel. Maar ja, Europa is al ruim twintig jaar geleden in de uitverkoop gedaan. Door misplaatste tolerantie.
En dan is men verbaasd dat Wilders zo populair is. In Nederland krijgt geen enkele geloofsgroep een speciale behandeling. Dat zou de norm moeten zijn.
De agenda van de moslimbroederschap: verdeel en heers. Financieel ondersteund door landen als Saoudie-Arabië en Iran. Ze hebben links Nederland voor hun karretje gespannen. Ik vind het nu wel genoeg.

Reacties