EEN PUNK VISITEKAARTJE



 Bij de bijeenkomst laatst in café Willem van Nederlanders in de Algarve werden er visitekaartjes uitgewisseld. Iedereen had wel iets wat hij aan de man wilde brengen. Ik ben totaal niet commercieel aangelegd maar je moet gewoon bluffen. Met een professioneel visitekaartje lijkt het al heel wat.

Meester Kees zei: 'Je biedt jezelf gewoon aan als content creator.' Goed idee. Vandaag zat ik naar een podcast te luisteren. Dat is altijd een goede tijd om iets creatiefs te doen. Hoe maak ik een visitekaartje, dacht ik. Ik heb geen printer. Misschien kan ik alvast een ontwerp tekenen. Ik googlede wat lettertypes, koos een font die ik gebruikte voor mijn ontwerpje. Ik wilde een logo ontwerpen. Iets in de trant van mijn schuilnaam Diplomaat. Ik ging tekenen maar het werd niets. Toen dacht ik: 'Ik knip letters uit een tijdschrift en knip een logo van een foto.'

Dan krijg je de stijl die kidnappers vroeger gebruikten. Of waar dreigbrieven mee gemaakt werden zodat je het handschrift van de dader niet kunt ontdekken. Ik las toevallig in een boek dat voornamelijk vrouwelijke misdadigers dat doen. Knippen en plakken. Interessant.

Toen herinnerde ik me een platenhoes van de Sexpistols. Die gebruikten ook die stijl van een dreigbrief. De ontwerper was de Britse kunstenaar Jamie Reid die in augustus 2023 op 76-jarige leeftijd is overleden.

Nu ben ik dus aan het knippen en plakken zodat ik eindelijk eens fatsoenlijk kan netwerken. Zolang ik in Portugal zit moet ik voor elk potentiële 'klant' een origineel kaartje maken. Met de hand. Of misschien is er ergens een kopieermachine in het stadje.

Niet dat ik echt wil werken. Behalve dan een wekelijkse column schrijven voor een blad dat de strijd aangaat met het verwerpelijke Woke-isme. En de EU die ruim twee decennia geleden Europa in de uitverkoop heeft gedaan. Alles moet weg. Daar wil ik wel het een en ander over kwijt.

De tijdgeest schreeuwt om een punkachtige tegenbeweging tegen het Woke-isme. Je zou eigenlijk een Sexpistol-achtige hoes moeten ontwerpen met Stalin en Hitler in een innige omhelzing. Woke gebruikt zowel stalinistische methodes als fascistische. Misschien dat ik dat kan verweven op mijn visitekaartje in de stijl van Jamie Reid. En met grote uitgeknipte letters: DE DIPLOMAAT. Diplomatiek de Woke beweging het graf in prijzen. Zonder terreur of geweld. Gewoon met letters.





Reacties