SETENTA E QUATRO É OS NOVOS CINQUENTA E QUATRO

 


Een cadeautje uit Nederland!

De dag begon heel eigenaardig. Ik werd wakker, maakte een kopje koffie opende mijn beste vriend de IPAD. Ik las een berichtje over de zanger Robert Palmer. O ja, die is heel jong gestorven. Even op Wikipedia kijken hoe hij zijn eind is gekomen. Hij rookte 60 sigaretten per dag. Laten we zeggen dat hij acht uur slaapt. Dan heeft hij zestien uur om zestig sigaretten te roken. Moet je eens een week proberen. Dan word je toch hondsberoerd wakker? Helemaal uitgerookt. Dan zeg je tegen jezelf: 'En nou is het afgelopen met dat stomme gedoe. Waar ben ik nou mee bezig.' De man was zanger. Hartstilstand.


Dit wordt een iconisch beeld genoemd. Terwijl ik denk: 'Vier fotomodellen die een gitaar vasthouden maar het instrument absoluut niet kunnen bespelen. Trommel wat stoere wijven op die virtuoos gitaar kunnen spelen. Of een kerel van het podium drummen. Ik zou bijna zeggen: 'Zo'n beeld kan echt niet meer.' Jouw enige taak is om een mooi poppetje te zijn. Maar het zal wel goed betaald zijn. 



Sarah Jones, de drummer in de band van Harry Styles. Zo'n toffe meid.



Enfin, ik wilde gaan douchen en zocht een muziekje op op YouTube Music. Je kunt kiezen voor de stemming. Ik klikte op 'Energie krijgen'. En wie begint er te zingen? Robert Palmer. Ik draai die man nooiit. Ik denk nooit: 'Laat ik eens een lp van Robert Palmer opzetten.'


Enfin, douchen, drogen, invetten en aankleden. Ik deed mijn oordopjes in en luisterde naar Take That's Everything Changes But You. Hard meezingen. Toen begon Missy te blaffen. Die kan niet tegen dichtslaande deuren. Maar ze bleef bij de voordeur blaffen. Ik deed mijn oordopjes uit en ontgrendelde de deur. Er stond een man met een prachtig boeket. Hij zei: 'Van harte gefeliciteerd.' Ik was zo verbaasd en vroeg: 'Hoe kan dat? Woont u hier? Jazeker. Missy huppelde enthousiast on de mans benen heen. Ze is gek op vreemdelingen. De man tilde Missy op. 'Mag ik dan uw hondje meenemen?' Hij lachte, zette Missy neer en wenste me nog een fijne dag. Op het kaartje las ik dat mijn vrienden van de conversatieles Portugees dit gereld hadden vanuit Nederland. Zo'n mooi begin van de dag. Ik dacht dat niemand wist dat ik jarig was.


Lieveheersbeestje op het pakpapier


Reacties