TOT NU TOE VALT HET MILLENNIUM ZWAAR TEGEN

 Ik heb nog nooit zoveel onzin gehoord als de afgelopen tien jaar. In de 73 jaar die ik geleefd heb.

                                              'Zij' heeft de zwemwedstrijd gewonnen

Ik kan me nog herinneren dat de televisie zijn intrede deed in de Nederlandse samenleving. Optimistische geesten zagen het als een medium voor educatie. Televisie uitzendingen die het hele volk intellectueel zouden stimuleren en ontwikkelen. Maar, zo gaat het met alles, zakelijk denkende mensen en kapitalisten zien een mogelijkheid veel geld te verdienen. Zodra geldwolven met hun vingers ergens aan zitten, verloedert de zaak. In plaats van educatie middel is de televisie tot een soort goedkope versie van Disney World. De doelgroep: mensen met een IQ van 65. Zwakbegaafden, zeg maar.

En daar betalen we voor. Het kijk- en luistergeld wordt tegenwoordig geind via de belastingen zodat we niet voelen dat we genaaid worden.

De digitale revolutie was ook zo'n kans om het volk te verheffen, dachten de optimisten. In combinatie met een pandemie keert het zich tegen de maatschappij. Complottheorieën gaan als een lopend vuurtje de wereld over. De huidige jonge generatie is opgegroeid met digitale manipulatie en is ervan overtuigd dat alles nep is. De landing op de maan, de holocaust en Covid-19. Nooit gebeurd dus geschiedenisles kunnen we schrappen van het schoolprogramma. 

Er wordt niet alleen veel onzin op het internet beweerd. Ook in het klaslokaal worden je kinderen, als het ware, gehersenspoeld, door hypermoderne onderwijskrachten met gender ideologie. Het aantal analfabeten groeit en het is een wonder als een student foutloos kan spellen. 

Ik weet niet of corona de hersenen verweekt heeft of te veel op je mobiel zitten maar het gezonde verstand is tijdens de eeuwwisseling verloren gegaan. De grootste onzin wordt voor waarheid aangenomen. En de waarheid wordt de grootste onzin genoemd.

De cancel-cultuur. Rechtspraak gaat niet meer via de rechter, het volk veroordeelt je. De Woke-beweging. Woke was vroeger een positieve term om zwarte Amerikanen hun trots te geven. Nu is het een stalinistische ideologie die het liefst iedereen die een afwijkende mening heeft naar Siberië te sturen. Woorden worden geschrapt in het woordenboek. Kinderboeken worden herschreven omdat de oorspronkelijke tekst de zieltjes van kinderen zou kunnen schaden. 

Racisten. Met die term werden blanken bedoeld die het blanke ras, of het Kaukasische, superieur zagen aan het negroïde of Aziatische ras. Nu ben je een racist als je kritiek hebt op de islam. Of een Belgenmop maakt. O ja, de aarde is toch plat.

De Nieuwe Achterlijkheid regeert in de eerste decennia van het millennium. Wanneer gaat deze trend kantelen en komt men weer bij zijn positieven? Hopelijk voordat ik mijn graf in ga. Tot die tijd vermijd ik berichtgeving over deze onderwerpen want het is slecht voor mijn gezondheid. Ik ben wel van plan 100 jaar te worden en tot mijn dood in mijn eigen huis te blijven wonen. De enige plek waar ik al die achterlijkheid kan uitzetten.




Reacties