ONDE ESTÁ A ROSA?

 Ja, waar is Rosa eigenlijk? Mijn grote vriendin? Ik heb haar al een paar dagen niet gezien. En die jongere meiden maken schoon met de Franse slag. Ik heb al twee dagen geen schone theedoeken gekregen en de vloer lijkt ook niet gedweild. Ik geef altijd dikke fooien want je zou toch maar andermans rommel moeten opruimen en schoonmaken. Ach, hoeveel tijd kost het de dames per appartementje? Tien minuten, kwartiertje? Rosa deed het heel grondig. Zelfs als ik mijn bed zelf had opgemaakt, deed ze het nog een keer netter over. Hopelijk heeft ze kerstvakantie.

Er zijn maar twee zwerfkatten

Ik deed net even de Nederlandse tv aan. Eu ligo a TV. Volgens de weerman is het 12 graden in Nederland. Met storm en regen. Hier is het ook zo'n 12 graden. 'sOchtends zelfs 6 graden. Tot je in de zon en uit de wind zit. 

Ik heb de tv in 2018 afgeschaft. En nu weet ik weer waarom. Als je boven de 65 bent, heb je alles al een keer meegemaakt. Oorlog en godsdienst. Godsdienst en oorlog. Het 'conflict' tussen Israel en niets eens de Palestijnen. Israel en Hamas. Israel en Hezbollah. Israel en Iran. Een gebed zonder end. Groundhog Day of , zoals sommige mensen zeggen, Déja Vu, je hebt het als oudere jongere al honderd maal eerder zien langskomen. Eu desligo a TV.

De tractor heeft het bootje naar zee getrokken. Daarna heeft hij het in zee geduwd

Missy en ik zijn er nog niet over uit. Zullen we met de Kerst wat bij Willem gaan drinken. Of toch aan de boulevard. Bij de laatste tent komt een gemixt gezelschap van Portugezen, Engelsen en Nederlanders. Bij Willem loop je natuurlijk de grote kans dat je in een Nederlands gezelschap terecht komt.

Gisteren zaten we even op de boulevard. Naast ons zat een ouder stel. De man had wel iets gesoigneerds. Maar de vrouw was reusachtig met armen als hammen. Onwillekeurig denk ik dan: 'Hoe zag ze er 50 jaar geleden uit?'. En: 'Zouden die mensen nog een sexleven hebben?' Waar bemoei ik me mee. 






Reacties